FORUM Carcd  

Вернуться   FORUM Carcd > Диагностика и ремонт транспортных средств > Диагностика

Диагностика Все что касается проблем с
диагностикой различных авто

Ответ
 
Опции темы
Старый 14.07.2009, 11:27   #1
Местный
 
Регистрация: 14.05.2009
Адрес: Воронеж
Сообщений: 200
Вес репутации: 0


По умолчанию

При диагностике Kia-spectra, АКПП, вылезла ошибка РО 740 Цепь управления блокировкой дифференциала не исправна. Какими последствиями может обернуться для коробки эта проблема?
denwerok вне форума   Ответить с цитированием
Старый 14.07.2009, 11:29   #2
Местный
 
Регистрация: 09.06.2004
Адрес: Воронежская обл
Сообщений: 1,635
Вес репутации: 0
Репутация: 0


По умолчанию

Цитата:
'denwerok' *'443393' *'14.7.2009, 12:27']При диагностике Kia-spectra, АКПП, вылезла ошибка РО 740 Цепь управления блокировкой дифференциала не исправна. Какими последствиями может обернуться для коробки эта проблема?


Денис, свою коляску поломал?
Softer вне форума   Ответить с цитированием
Старый 14.07.2009, 11:36   #3
Местный
 
Регистрация: 14.05.2009
Адрес: Воронеж
Сообщений: 200
Вес репутации: 0


По умолчанию

Цитата:
'Softer' *'443395' *'14.7.2009, 11:29']Денис, свою коляску поломал?
Нее, у приятеля, вылезла....ему уже поменяли АКПП до этого по гарантии.
denwerok вне форума   Ответить с цитированием
Старый 14.07.2009, 20:02   #4
Пользователь
 
Регистрация: 18.10.2008
Сообщений: 46
Вес репутации: 0
Репутация: 0


По умолчанию

<div align='center'></div>мануал на англ 2004 > 1.6L DOHC > AT > AUTOMATIC TRANSAXLE > P0740 Torque Converter Clutch Circuit/Open

Torque converter



Diagnostic trouble code

P0740



Torque converter clutch system malfunction



Details

Shift solenoids A, B, C, vehicle speed sensor, input/turbine speed sensor and transaxle fluid temperature sensor function normally. Vehicle speed is between 44 mph (71 km/h) and 65 mph (105 km/h) and difference in the number of engine revolutions and reverse and forward drum revolutions when in 4GR TCC operation is above 100 rpm.



Possible cause

1. Air leak between Throttle Position Sensor (TPS) and Mass Air Flow Sensor (MAFS).

2. ATF level low.

3. Line pressure low.

4. Torque converter clutch slipping.

5. Torque converter control valve or torque converter relief valve stuck.

6. Torque converter clutch (TCC) solenoid valve malfunction.







If any codes relating to TPS or MAFS are present, do ALL repairs associated with those codes before

proceeding with troubleshooting for a P0740 code. A faulty TPS or MAFS can set a P0740.







Step

Inspection

Action



1

Check for cracked intake tube, improperly installed intake tube or other source of air leak between TPS and MAFS.

Were any air leaks found between TPS and MAFS?

Yes

Repair as necessary.



No

Go to step 2.



2

Check ATF level (transaxle at normal operating temperature).

Is ATF level low?

Yes

Check for any signs of leakage from transaxle. Repair as necessary and fill transaxle to full level.



No

Go to step 3.



3

Check ATF condition and compare to following chart.

1. Clear reddish pink: Normal condition.

2. Dark or black (with friction material): Internal transaxle malfunction or excessive wear.

3. Milky pink: Water contamination.

4. Light to dark brown (oxidized): Overheated or worn out fluid.

Is fluid condition other than normal?

Yes

For ATF condition #2, replace transaxle.

For ATF condition #3, replace fluid, repair source of contamination and perform pressure tests. If water contamination is severe, replace transaxle.

For ATF condition #4, replace fluid and perform pressure tests.



No

Go to step 4.



4

Check line pressure and compare to the following chart.







Is line pressure within specification?

Yes

Go to step 5.



No

Replace transaxle.



5

Check torque converter front chamber pressure as follows:

1. Remove front chamber access plug. NOTE: Front chamber pressure access plug is accessible through the front of the cut-out in the engine support cross member. It is the second 5 mm allen headed plug (counting from the bottom of the transaxle forward).

2. Screw pressure port adapter into front chamber port and attach adapter to 100 psi gauge.

3. Disconnect H-04 from transaxle and attach a 10 amp fused jumper wire to the #2 pin at the transaxle (make the jumper wire long enough to reach the battery positive post).

4. Raise vehicle on the lift so the tires are at least 5 inches off of the floor and apply hand brake.

5. Start engine and warm it up to operating temperature.

6. Shift transaxle into D and raise vehicle speed to approximately 40 to 50 mph.

7. While maintaining vehicle speed, touch loose end of jumper wire to battery positive post and observe front chamber pressure. Front chamber pressure will drop in 2 stages within 2 seconds with TCC energized.

Front chamber pressure

TCC solenoid off - approximately 88 to 92 psi.

TCC solenoid on - approximately 30 to 38 psi.

Is the front chamber pressure within specification and does it drop as described within 2 seconds?

Yes

Replace valve body.



No

Remove transaxle drain pan and TCC solenoid from valve body. Attach a short piece of hose to TCC solenoid nipple. Blow through hose and verify air does not escape from hole in body of solenoid. Jumper a wire from solenoid body to battery negative and another wire from solenoid terminal to battery positive. Blow through hose and verify air escapes from hole in body of the solenoid. If TCC solenoid checks okay, replace valve body.

Clear codes and verify any repairs by driving vehicle with Hi-scan Pro connected to OBD-II connector







The torque converter can only be checked by the use of special equipment. If replacing valve body does not repair vehicle, replace transaxle.
sergo вне форума   Ответить с цитированием
Старый 14.07.2009, 22:44   #5
Местный
 
Регистрация: 14.05.2009
Адрес: Воронеж
Сообщений: 200
Вес репутации: 0


По умолчанию

спасиб!!! очень полезное уточнение)
denwerok вне форума   Ответить с цитированием
Ответ


Ваши права в разделе
Вы не можете создавать новые темы
Вы не можете отвечать в темах
Вы не можете прикреплять вложения
Вы не можете редактировать свои сообщения

BB коды Вкл.
Смайлы Вкл.
[IMG] код Вкл.
HTML код Выкл.
Trackbacks are Выкл.
Pingbacks are Выкл.
Refbacks are Выкл.


Похожие темы
Тема Автор Раздел Ответов Последнее сообщение
Ошибка КВ на Я72+ dilamer Диагностика 7 16.03.2009 18:24
Ошибка 22 на Волге dimazon Помощь начинающим 3 25.12.2006 00:36
Ошибка с1041 на Mb pert Диагностика 1 14.08.2005 00:11
Ошибка 1621 на Январь 5.1.1-71 Технарь Помощь начинающим 5 18.02.2005 23:51


Текущее время: 02:57. Часовой пояс GMT +3.


Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Перевод: zCarot