15.04.2009, 12:05 | #11 |
Новичок
Регистрация: 10.10.2006
Сообщений: 11
Вес репутации: 0
|
Не могу понять:если колеса сперли, то кто и как инициализировал другие?
|
15.04.2009, 16:13 | #12 | ||
Новичок
Регистрация: 18.09.2006
Сообщений: 13
Вес репутации: 0
|
Цитата:
Цитата:
Приехал авто без датчиков в колесах, притащили 4 датчика и 5й из запаски вынули. Прописал датчики сканером(дилерским). Смотрю Дату-Авто их увидел. Отправил на шиномонтаж. Далее снова обращаются, Мол не гаснет лампа, мигает. Далее описал уже выше. Раннее с этими авто подобных проблем не встречал. |
||
15.04.2009, 16:25 | #13 | |
Местный
Регистрация: 09.02.2005
Сообщений: 809
Вес репутации: 0
|
Цитата:
|
|
15.04.2009, 16:51 | #14 | |
Новичок
Регистрация: 18.09.2006
Сообщений: 13
Вес репутации: 0
|
Цитата:
|
|
15.04.2009, 16:56 | #15 | |
Местный
Регистрация: 09.02.2005
Сообщений: 809
Вес репутации: 0
|
Цитата:
|
|
15.04.2009, 18:10 | #16 |
Местный
Регистрация: 15.04.2007
Сообщений: 668
Вес репутации: 0
|
Lexus Truck GX 470 V8-4.7L (2UZ-FE) Copyright © 2007, ALLDATA 9.20 Page 1
Low Tire Pressure Indicator: Service and Repair REGISTRATION 1. REGISTER TRANSMITTER ID NOTE: It is necessary to register the transmitter ID in the tire pressure monitor ECU when replacing the tire pressure monitor valve sub-assembly and/or tire pressure monitor ECU. a. Set the tire pressure of all wheels to the specified value. b. Connect the hand-held tester to DLC3. c. Turn the ignition switch to the ON position. d. Read and record the transmitter ID by using the DATA LIST. e. Select the registration mode "MAIN". HINT: Select "2nd" when registering in 2nd. f. Input the transmitter ID using the hand-held tester and transmit it to the tire pressure monitor ECU. g. Check that the transmitter ID registration is completed correctly. HINT: If the operation of step (d) to (g) does not complete within 5 min., the mode will return to the normal operation mode. 2. CONFIRMATION OF TRANSMITTER ID REGISTRATION a. Set the tire pressure of all wheels to the specified value. b. Connect the hand-held tester to DLC3. c. Turn the ignition switch to the ON position. d. Select the "SIGNAL CHECK" mode on the hand-held tester. e. Forcibly transmit the transmitter IDs for all wheels. HINT: - The transmitter ID can be transmitted by rapidly reducing the tire pressure. - When rapidly reducing the pressure, loosen the valve core. f. Check that test mode DTCs C2181/81, C2182/82, C2183/83, C2184/84 and C2185/85 are all erased. HINT: If they haven't been erased, reset the tire pressure to the specified value and rotate the tire 90 to 270 degrees. Then forcibly transmit the transmitter IDs of all wheels. If they are still output, register the transmitter IDs again. g. Set the tire pressure of all wheels to the specified value. 3. PROCEDURE FOR DETERMINING THE INSTALLED WHEEL'S TRANSMITTER ID STATUS ("MAIN" or "2nd") a. Turn the ignition switch to the ON position. b. Set the tire pressure warning switch "MAIN" position. c. Set the tire pressure of all wheels to the specified value. d. Rapidly reduce the pressure of any wheel to 120 kPa (1.2 kgf/sq.cm, 17 psi). e. Check the following items. If both of them are true, the transmitter ID of the currently installed wheel is registered in the "MAIN". - Tire pressure warning lamp comes on. - The tire pressure of any tire is 120 kPa (1.2 kgf/sq.cm, 17 psi) when measured with the hand-held tester. f. If either of the above conditions is not true, switch the tire pressure warning switch to "2nd" and perform steps |
15.04.2009, 18:45 | #17 | |
Местный
Регистрация: 20.10.2008
Сообщений: 747
Вес репутации: 0
|
Цитата:
Как текст копируешь из АллДаты, а то у меня никак не получается, приходится скрины делать А кнопки инициализации на нем нет, только смены комплекта |
|
15.04.2009, 18:58 | #18 |
Местный
Регистрация: 20.10.2008
Сообщений: 747
Вес репутации: 0
|
Так я все про переделку- ему в щиток не лазили? А то видел я РХ америкос, поставили щиток с евро- в итоге загорелись лишние лампы.
И отсутствие ошибок странно- сколько приезжало ГХ и ЛХ с проблемами TPMS- всегда ошибки были Совсем упустил я что речь про 2007 год и есть у меня вопрос: был 2007 года ГХ, но мой диллерский (прошива 2008,1) сканер не видел на нем эту систему вообще и датчик прописать я так и не смог, ездил он и к дилеру (у них самая свежая версия прошивки сканера)- они тоже не смогли. Какая у тебя версия прошивки в сканере??? Хотя вот опять чуть старее ГХ был- нормально все видит |
15.04.2009, 19:10 | #19 | |
Местный
Регистрация: 15.04.2007
Сообщений: 668
Вес репутации: 0
|
Цитата:
Копирую в PDF,сисадмин сделал приколюху. |
|
15.04.2009, 19:25 | #20 | |
Местный
Регистрация: 20.10.2008
Сообщений: 747
Вес репутации: 0
|
Цитата:
Это прога какая для копирования нужна, или что там сисадмин замутил? А что с вопросом по неудачной диагностике именно ТПМС на этот год? У тебя все видит и прописывает? |
|
|
|
Похожие темы | ||||
Тема | Автор | Раздел | Ответов | Последнее сообщение |
Gx470 Ahc | AVENSIS | По иномаркам | 3 | 26.11.2008 16:01 |