25.08.2009, 20:12 | #1 |
Новичок
Регистрация: 22.08.2009
Сообщений: 3
Вес репутации: 0
|
На Хамере H3 не заводится двигатель... Стартер крутит, искра есть, бензин поступает только до форсунок, которые, в свою очередь, отказываются распылять топливо. Пробывал подключить сканер, результат отрицательный. Машина 2007 года, а сканер младше 2004 с ECU не связывается. Подскажите плиз, что может быть? Как говорит владелец, никаких сигналок и секреток у него нет. Но вот я думаю, есть ли вероятность того, что блокировка может быть установлена заводом изготовителем. Да и чуть не забыл... Пару недель назад, ему перекидывали двигатель... Неделю он отходил и приехал с данной неисправностью... Мож ет моторист что-то повредил? что именно? Спасибо.
|
27.08.2009, 09:19 | #2 |
Местный
Регистрация: 25.11.2004
Сообщений: 181
Вес репутации: 0
Репутация: 0
|
Мдяяя...
|
30.08.2009, 20:38 | #3 |
Новичок
Регистрация: 22.08.2009
Сообщений: 3
Вес репутации: 0
|
Что, ни у кого нет никаких предположений???
|
30.08.2009, 21:18 | #4 |
Местный
Регистрация: 29.01.2006
Сообщений: 787
Вес репутации: 0
|
Тебе ж посоветовали застрелиться Без диагностики это гадание на кофейной гуще. Раз есть искра, но нет топлива - значит скорее всего иммо.
ЗЫ профилек заполни, БОМЖ - это не есть гуд |
01.09.2009, 17:17 | #5 |
Пользователь
Регистрация: 16.01.2007
Сообщений: 34
Вес репутации: 0
|
Попробуй на эфире завести
|
02.09.2009, 23:11 | #6 | |
Местный
Регистрация: 31.08.2007
Сообщений: 124
Вес репутации: 0
|
Цитата:
|
|
05.09.2009, 09:18 | #7 |
Местный
Регистрация: 15.04.2007
Сообщений: 668
Вес репутации: 0
|
2007 Hummer H3 L5-3.7L Copyright © 2009, ALLDATA 9.90 Page 1
Crankshaft Position Sensor: Procedures Crankshaft Position System Variation Learn Important: The crankshaft position (CKP) system variation learn procedure is required when the following service procedures have been performed, regardless of whether DTC P0315 is set: * Engine replacement * ECM replacement * ECM reprogramming * Crankshaft damper replacement * Crankshaft replacement * CKP sensor replacement * Any engine repairs which disturb the crankshaft to CKP sensor relationship Important: The scan tool monitors certain component signals to determine if all the conditions are met to continue with the CKP system variation learn procedure. The scan tool only displays the condition that inhibits the procedure. The scan tool monitors the following components: * CKP sensor activity-If there is a CKP sensor condition, refer to the applicable DTC that set. * Camshaft position (CMP) signal activity-If there is a CMP signal condition, refer to the applicable DTC that set. * Engine coolant temperature (ECT)-If the engine coolant temperature is not warm enough, idle the engine until the engine coolant temperature reaches the correct temperature. 1. Install a scan tool. 2. Monitor the engine control module (ECM) for DTCs with a scan tool. If other DTCs are set, except DTC P0315, Refer to Diagnostic Trouble Code (DTC) List - Vehicle for the applicable DTC that set. See: Computers and Control Systems/Testing and Inspection/Diagnostic Trouble Code Descriptions/Diagnostic Trouble Code (DTC) List - Vehicle 3. With a scan tool, select the CKP system variation learn procedure within the Special Functions menu and perform the following: 1. Observe the fuel cut-off for the applicable engine. 2. Block the drive wheels. 3. Set the parking brake. 4. Place the vehicle's transmission in Park or Neutral. 5. Turn the air conditioning (A/C) OFF. 6. Cycle the ignition from OFF to ON. 7. Apply and hold the brake pedal for the duration of the procedure. 8. Start and idle the engine. 9. Accelerate to wide open throttle (WOT). The engine should not accelerate beyond the calibrated fuel cut-off RPM value noted in step 3.1. Release the throttle immediately if the value is exceeded. Important: While the learn procedure is in progress, release the throttle immediately when the engine starts to decelerate. The engine control is returned to the operator and the engine responds to throttle position after the learn procedure is complete. 10. Release the throttle when fuel cut-off occurs. 4. The scan tool displays Learn Status: Learned this Ignition. If the scan tool indicates that DTC P0315 ran and passed, the CKP variation learn procedure is complete. If the scan tool indicates DTC P0315 failed or did not run, Refer to DTC P0315. If any other DTCs set, Refer to Diagnostic Trouble Code (DTC) List - Vehicle for the applicable DTC that set. See: Computers and Control Systems/Testing and Inspection/Diagnostic Trouble Code Tests and Associated Procedures/P Code Charts/P0315 See: Computers and Control Systems/Testing and Inspection/Diagnostic Trouble Code Descriptions/Diagnostic Trouble Code (DTC) List - Vehicle 5. Turn OFF the ignition for 30 seconds after the learn procedure is completed successfully. |
05.09.2009, 09:25 | #8 | |
Местный
Регистрация: 29.01.2006
Сообщений: 787
Вес репутации: 0
|
Причем тут обучение датчика коленвала? В том что ты выложил сказано
Цитата:
|
|
05.09.2009, 09:57 | #9 |
Местный
Регистрация: 15.04.2007
Сообщений: 668
Вес репутации: 0
|
Всё в тему,о том ,что без сканера искать причину...Что даже датчик обучать надобно.
|
|
|
Похожие темы | ||||
Тема | Автор | Раздел | Ответов | Последнее сообщение |
Hummer H3 | Turop | Коробки автоматы | 0 | 17.12.2008 02:40 |
Hummer H2 | Maksimka | Диагностика | 5 | 16.02.2007 20:22 |
Hummer H2 | Maksimka | Диагностика | 3 | 13.12.2005 16:56 |