FORUM Carcd  

Вернуться   FORUM Carcd > Диагностика и ремонт транспортных средств > Диагностика

Диагностика Все что касается проблем с
диагностикой различных авто

Ответ
 
Опции темы
Старый 03.09.2009, 11:59   #1
J70
Местный
 
Регистрация: 24.02.2005
Сообщений: 125
Вес репутации: 0
Репутация: 0


По умолчанию

Audi TT 1998 г. 1,8 APX. блок ABS 8N0 907 379 D



Пишит 01423 - д-к ускорения -G200 обрыв.

Не долго думая меняю. Прописываю. Хватает на 2 дня.

После тажа ошибка.

Седня приехала ошибки

01423 - д-к ускорения -G200 57-00 - сбой

01423 - -G200 27-10 - обрыв

00812 - -F84 клапан тормозной, да и хрен с ним.

________________________________________________



01423 - -G200 27-10 - обрыв

не трется.

в 004 окне

2 -3,43

3 -0.18/0.36

Прописывать не стал, да и с такими показаниями не пропишится.

Может где засада закралась? Или чисто неконтакт?



Да и докучи. Как сделать чтобы VagComRUS печатал и сохранял рускими буквами?
J70 вне форума   Ответить с цитированием
Старый 03.09.2009, 13:55   #2
Местный
 
Регистрация: 15.04.2007
Сообщений: 668
Вес репутации: 0


По умолчанию

Antilock Brakes / Traction Control Systems: Testing and Inspection Procedures

ABS/ESP ITT Mark 20/60

Basic Setting (function 04)

The "Initiating Basic Setting" function 04 does the following for ESP:

Display group number 001 is only necessary for bleeding the hydraulic unit.

In display group number 031, a functional test is performed for the magnetic coil for brake pressure and for the magnetic coil for brake

recognition.

Display group number 040 is required for shutting off the longitudinal acceleration sensor -G251-, e.g. for checking the brake system on a

rolling dynamometer.1)

Display group numbers 060, 063 and 066 are required for zeroing the steering angle sensor, the lateral acceleration sensor and the sensor for

brake pressure.

Display group number 069 is required for zeroing the longitudinal acceleration sensor -G251- 1).

1) Only for All Wheel Drive (AWD) vehicles with Haldex coupling

The hydraulic unit is bled via display group 1 for vehicles with the ESP system. Initiate basic setting.

Basic setting 04 display group number 1 is required if at least one chamber of the brake fluid reservoir has been emptied completely.

Also perform basic setting after repairing leaks in the brake system.

Function 11 "Login-Procedure" is not necessary in this case.

A function test of the magnetic coil for brake pressure and the switch for brake recognition is performed via display group number 31.

This is necessary if:

- Brake booster is replaced.

- DTC memory requests it.

Function 11 "Login-Procedure" is not necessary in this case.

The longitudinal acceleration sensor -G251- is switched off via display group 40

This is only necessary for All Wheel Drive vehicles with Haldex couplings.

Zeroing procedures can be performed via display group numbers 60, 63 and 66.

The steering angle sensor -G85- is zeroed using display group 60.

The sensor for transverse acceleration is zeroed via display group 63.

The sensor for brake pressure is zeroed via display group 66.

Before zeroing via display group numbers 60, 63 and 66, "Login-Procedure" function 11 must first be carried out successfully using the

VAG1551/1552 scan tool for ABS/EDL/ASR/ESP

This is necessary if:

- The ABS control module -J104-, the steering angle sensor -G85-, or the steering column is being replaced.

- The steering angle sensor -G85- is being replaced.

- Adjustments are made to the suspension during a vehicle alignment.

- If steering wheel was removed, perform a zeroing in display group number 60.

- The sensor for transverse acceleration -G200- is being replaced.

- The sender 1 for brake booster -G201- and / or sensor -2- for brake pressure -G214- are being replaced.

- If the DTC table instructs you to zero the sensor based on a DTC in DTC memory of the ABS control module -J104-.

The longitudinal acceleration sensor -G251- is zeroed via display group 069.

This is only necessary for All Wheel Drive vehicles with Haldex couplings.
Shapovalov вне форума   Ответить с цитированием
Старый 11.11.2009, 18:08   #3
J70
Местный
 
Регистрация: 24.02.2005
Сообщений: 125
Вес репутации: 0
Репутация: 0


По умолчанию

Снова блин приехала с лампой.

Спасибо "Крестный папа". Все вроде так и делаю. Если че неправильно не пройдет база.

итак:

Последний раз поправил рукой кронштейн крепления. Получилось близко к нулю. прописал.

Хватило на 4 дня.

Может кодировку поменять без ESP?

Ну если не добъю, коротну нахрен провод на лампу. Пусть ездит так. Без всего.

Может в гидроблоке перемычка на кочках скачет?

А ошибка пропадает от тепла например в боксе?

Ведь ссука пишит обрыв долбаного G200
J70 вне форума   Ответить с цитированием
Старый 12.11.2009, 11:59   #4
Местный
 
Регистрация: 15.04.2007
Сообщений: 668
Вес репутации: 0


По умолчанию

[attachment=72714:Ауди ЕПС и АБС.pdf]
Shapovalov вне форума   Ответить с цитированием
Ответ


Ваши права в разделе
Вы не можете создавать новые темы
Вы не можете отвечать в темах
Вы не можете прикреплять вложения
Вы не можете редактировать свои сообщения

BB коды Вкл.
Смайлы Вкл.
[IMG] код Вкл.
HTML код Выкл.
Trackbacks are Выкл.
Pingbacks are Выкл.
Refbacks are Выкл.



Текущее время: 13:18. Часовой пояс GMT +3.


Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Перевод: zCarot